Wednesday, September 3, 2008

emo.

it all seems a tad silly to me now.

i used to be easily transcend to the state of emo-ness. and it can be about ANYTHING and EVERYTHING.

the rain, the song, the friend/s...

but now

nothing is as good and comforting as a good laugh.

i treasure happiness all the times... and i treasure the times spent alone with me myself and i...

but now i just want to occupy my mind with things.

just keep me busy. keep me preoccupied.

take away my time and my space. for once, intrude, infringe.

being free only allows the memories to flow... tinted with melancholy and bitterness.

accompanied by seemingly endless tears and heart throbs.

每一个人都是人生的过路客
每一个过路客总有一天会离去
谢谢你这二十年四个月十四天的照顾与陪伴。
我明白
再也没有人会像你那样疼我了
因为你就是你。我只有一个你。
现在你走了
但我总觉得,并没有少了一个人爱我。
因为你走之前,一定是还是爱着我的。
一定。

那天整理抽屉,看到我们的口琴。
每一次心血来潮就会拿出来玩。
爸,你真的很会吹。
我只记得小白船。

再也不会听到你的吹奏了。

今天我突然想。
是不是每一次闭上眼睛,你才能在我身边出现
睁开双眼,你就不能现身?

为什么我不怕鬼
因为我知道
你还是像我小时候那样
无时无刻在保护我。

记得,每一次哭得时候,你都会很心疼地问谁把你的宝贝弄哭。
然后在抽泣之间,我会指指地上或墙壁或任何一样我不小心撞到的东西
你就会去骂去打它。
我一定会被逗笑的。



爸,你知道现在弄你女儿哭的是你吗?

No comments:

Post a Comment